scroll down
Arrow
MENU
15:01 | February 5, 2018

Jag gillar upp faced, men vad hände här?

I usually like too faced, but what happened here?

Linda Recenserar,Tummen ner

Jag gillar Too faced, och har alltid gjort, deras produkter är snäppet för gulliga för min smak, men produkterna har alltid stått upp för det.. bra grejer liksom!
Men nu.. Vad tusan hände med deras senaste kollektion??  Är den för barn? men.. den innehåller ju läppstift som ser ut som dildos?!
Jag förstår inte? Jag vill inte ens ha den här kollektionen, ÄVEN om produkterna är bra.. lite så känner jag tyvärr.
Och jag vill verkligen inte shamea Too Faced som annars gör bra grejer.. men detta.. JAG FÖRSTÅR INTE.
Jag gillar unicorn-trenden och duochrome och allt det där, men detta gillar jag inte. inte alls!

Har ni provat något ur kollektionen? och vad tycker ni rent generellt?

 

ENGLISH: 

I like Too faced, and have always done, their products are a bit too cute for my taste, but the products have always stood up for it .. They have great products!
But now .. What the H*ll happened to their latest collection? It looks like it’s for children? and contains lipsticks that looks like dildos ..
I do not understand? I don’t want this collection, EVEN if the products are good …
And I really don’t want to put shame on Too Faced because they’re usually creates great things ..? but this, I don’t understand .. at all
I like the unicorn trend and all, but I do not like this. sorry.

Have you tried anything from the collection? and what do you think about it in general?

19 Responses to “Jag gillar upp faced, men vad hände här?”

  1. Lisa on

    Jag har väldigt svårt för märken som riktar sig till vuxna kvinnor och som har en närmast infantil design och approach. Vuxna kvinnor är inte barn och jag tycker det är osmakligt när det tippar över och blir just infantilt. Som här. Eller allt med den där jäkla hello kitty tex. Eller som när klädtillverkare gör pyjamaser och underkläder med typ snobben på?! Till barn, absolut. Till vuxna, absolut inte.

    Reply
    • Stephanie on

      Ja! Jag tycker det känns som ett verktyg att liksom “discredit” women, typ vi ska inte tas på allvar, vi bara bryr om hur vi ser ut, vi är så ytliga och lite korkade som små barn och vi borde hålla oss till smink, typ. Så om vi har på oss barnsliga saker ser vi också ut som barn och då rättfärdigas det att vi inte riktigt tas på allvar i samhället.

      Reply
  2. Isabella on

    Detta tycker jag var helt att överdriva! Tycker om när dom för Prism/duochrome förpackning och lite speciella. Men detta ser ut som nånting som sälj på typ Monki, H&M eller nån barnbutik.. Tycker verkligen att det är synd, men hoppas att produkterna är bättre än förpackningen!

    Reply
  3. Pernilla S on

    Tycker Too Faced blir tråkigare och tråkigare. Det enda intressanta dom släppt på sistone är Peaches & cream just peachy matte ögonskuggspaletten och foundationen från Peach collectionen, resten har inte allt intresserat mig. Och den här kollektionen känns bara konstig. Med tanke på att Too Faced ofta kan vara lite “sexigare” (när det gäller namn på produkter osv) så känns den här extremt barnslig. Och paletten verkar vara så sjukt onödigt stor? Och ja hela unicorn grejen är väl inget för mig heller. Jag älskar deras Chocolate bar palette och använder den nästan varje gång jag sminkar ögonen, den har ju väldigt bra basfärger och så några med lite extra piff i.

    Reply
  4. Laura on

    I am super annoyed by this whole glitter unicorne much cuteness so sweet super girly marketing… as you said it seems like its for children and dolls and I dont like where this is heading…

    Reply
  5. Julia on

    Det ser inte bara barnsligt ut, utan det ser också extremt BILLIGT ut. Det ser ut som någonting man skulle kunna få i ett Happy Meal på McDonald’s.

    Reply
  6. Marina on

    Hi Linda, I totally do share your oppinion. It looks like kids make-up…actually it does not even look cute but cheap. Also it is annoying that Too Faced is coming out again with something new. On the other hand, some of my favorite products (beside your products of course 🙂 ) are from Too Faced. I still like this brand, but not this particular collection.
    Greetings 🙂

    Reply
  7. Anna on

    Jag undrar vart man kan få tag i Too faced i Sverige nu mera? Förut gick det iaf att beställa från Beautybay men dom har dom inte heller dem längre. Why?? Ingen har dom längre. Och nä den kollektionen skulle jag verkligen inte köpa.

    Reply
  8. Natasha on

    Det gick lite utför efter chokladestetiken. Chocolate soleil och chocolate bar var dunderhitar, sedan känns det som att hela företaget drabbats av en identitetskris. Är inget stort fan av hela den här enhörningstrenden som präglat beautyvärlden i typ ett år, vilket gör den här kollektionen till ännu ett “meh”. Jag har aldrig förstått varför det finns smink som specifikt säljs till barn (läs:flickor) överhuvudtaget, förutom mer maskerad/ansiktsmålning etc, vilket gör hela det här greppet att marknadsföra något som passerar som “barnsmink” till vuxna människor (läs:kvinnor) ännu mer oroväckande. Har tröttnat lite på Too Faced, tror de skulle behöva en självrannsakan som företag…

    Reply
  9. Amanda on

    Jag tycker inte om den överhuvudtaget heller. En sak som stör mig så otroligt mycket är också att de kan ha produkter som anspelar så mycket på sex, typ Better than sex mascara och den nya ansiktsmasken “glow job” samtidigt som de har så mycket produkter som ser ut att rikta sig till unga tonåringar/barn. Det är såklart okej om ett märke väljer att ha denna approach, som NARS med sina blushes och diverse andra sminkmärken med sexuella namn riktat till en vuxnare publik. Det känns dock väldigt förvirrande vart man ska placera Too faced som märke numera och nästan lite på gränsen till att inte vara okej med denna mixen.

    Reply
  10. Aria on

    Oh my god Linda THANK YOU!! I’m so glad a professional makeup artist finally had the honesty to point this out!
    Of course, when it gets out we’ll see what youtubers and all will say about it.
    As a makeup lover I like Too faced products a lot. They recently came out with a lot of great makeup.
    But when I first saw the sneak peak… I thought it was a fake or a joke. Then I was in total shock and now I can’t stop commenting on social media that this whole collection looks like kids makeup for a 12 – 13 year old.
    I thought the same about the highlighting sticks (unicorn d*icks) lol
    Honestly I’m glad you mentioned this because wow, can’t picture these on Sephora shelves… Just no!

    Reply
  11. Rebus on

    Ssshhhhh- Let people enjoy things. Vissa vuxna kanske gillar ‘my little pony-estetiken’ och enhörningar och magi och rosa och gulligull. Och då är väl denna kollektion för dessa människor, och tycker man inte om det behöver man inte köpa 🙂 Jag sitter själv med sailor moon-smink hemma såatte… heh. Det är väl jättekul att sminkföretag gör lite crazy-grejer? Vissa vill att allt ska vara svart, vissa gillar regnbågar, kul att det finns smink nu för alla smaker!
    Nu köper inte jag från TooFaced i allmänhet, men den där regnbågshighlightern är ju goals på riktigt *-*

    Reply
  12. Jonna on

    Saffron Sugar skrev ju ett bra inlägg för ett tag sen om infantiliseringen av kvinnor som sminkmärken håller på med. Det är klart att kvinnor ska få gilla gulliga grejer, problemet är ju när i princip allt runt oss försöker trycka på imagen att kvinnor ska vara så ungdomliga och söta som möjligt. Känner att den “glamour” som jag själv älskar mycket knappt får någon plats längre. Smink är inte för barn, det är för vuxna människor så VARFÖR ska allt vara barnsligt? Det är inte som att produkter för män marknadsförs med typ superhjältar och dinosaurier. Sen är jag själv så. himla. trött. på allt vad enhörningar och sjöjungfrur heter, ska varenda märke göra en regnbågshighlighter innan vi kan gå vidare?

    Reply

Leave a Reply

  • (will not be published)